SELAM KIZLAR
bugün burda dergisinden kalıp çıkarma işlemini anlatmaya çalışıcam
hadi bismillah..
işte modelimiz,
model mavi patron,
F paftasıda ve 3 parçadan oluşuyor 
düz boy ipliği kumaşın, kumaş katı ile paralel gelmesi demek
F PAFTASI
Biçilecek parçalar..
mavi ile yazılmış 1'i buluyorsunuz ve cetvel boyu hizasında paftadaki mavi 1'i buluyosunuz 
bu herzaman böyledir,hangi numara olursa olsun numaranın parçaları herzaman cetvel boyu hizasındadır
her renk patronda bu şekilde çalışılır
işte 1 numaralı parçamız,
en küçük beden 34tü ben 36 çalışıyorum,benim çizmem gereken yer kısa tire işareti olan yer..
 ve çıt yrlerini işaretlemeyi onutmayalım,kolu takarken çok yardımcı olyor
kağıdımdan tasarruf etmek için düz kenarına yerleştirdim kağıdımı,
kaymasın diye iğneleyebilirsiniz
sonra kalıbımı kesip çıkardım
kumaş katı denilen yer kumaşımızı katladığımız yerdir,
kalıbımızı bu şekilde kumaşa yerleştirip iğneliyoruz ve tam kenarından sabun ile çiziyoruz..

kalıbımızın üzerine bu şekilde not düşersek diğer kalıplarla karışmaz+ tekrar kullanmak istediğimizde dergiden modeli çok kolay buluruz
bel çizgi işaretlerini de unutmayıp,kenarda 1.5cm lik pay vererek kesiyoruz..
ve aynı çizginin kumaşımızın diğer tarafına aktarmak için kumaşımızın altına karbon kağıdı koyup üzerinden rulet ile geçiyoruz
işte bu şekilde arka tarafta sabubla çizilmiş gibi oldu
şimdilik bu kadar arkadaşlar inşaallah anlatabilmişimdir..
anlamadığınız yer olursa ben burdayım canlarım sevgilerle..

41 Yorumlar

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

  1. bence çok açıklayıcı ve bir okadarda yardımcı bir post olmuş
    bende kalıp çıkarma özürlüsü olarak çok iyi anladım..
    teşekkür ederim canımmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acaba anlatabildimmi diodum,çok sevindim tatlım :)

      Sil
    2. vallahi çok şey kattınız teşekkurler

      Sil
  2. Çok iyi bir post oluş canım , bilmeyenler için çok faydalı , emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aramıza hoş geldin tatlım nerelere kayboldun böle :)

      Sil
    2. Hoşbuldum :) Tembellik yapıyordum hehehehe :D

      Sil
    3. arada oda lazım ama yaa napçen :)))

      Sil
  3. süper olmuş devamını sabırsızlıkla bekliyorum dikişi öğrenmeye çalışan biri olarak dikimini kol takmayı nasıl diktiğini nasıl temizlediğini aynı netlikte anlatırsanız duacınız olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşaallah tatlım şu an onu kenara koyup başka acil bir işimi yapmalıyım ama onu tekrar dikmeye aldığımda detaylı post yayınlarım inşaallah,sevgilerimle..

      Sil
  4. bu arada kim 36 beden merak ettim.. hiç bir zaman ulaşamayacağım bir beden:)

    YanıtlaSil
  5. Harikasın canım.20 yıl önce teyzem de bana aynen böyle anlatmıştı.O günden bu güne paftaları ne zaman elime alsam bilmeyenler için,içinden çıkılmaz bir şey diye düşünürüm.Kaldı ki eski paftalar dahada karışık olurdu.Küçük oğlum Burdayı eline alıp -Anne bu bulmacalar nasıl çözülüyor diye sormuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama hakkaten öyle tatlım yaa bulmaca gibi insan ilk karşılaştığında hiç çözemem diyo yani :)

      Sil
  6. Çok açıklayıcı olmuş benimde acilen rulet almam gerek çok pratikmiş.

    YanıtlaSil
  7. maaşallh eslemcim güzel bir bayanız zaman herhelde..öyle hissediyorum :) aman sapık zannedilmeyeyim şimdi ha:)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel anlatmışsın , böyle becerikli hanımları görünce bende hevesleniyorum :)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yaptıklarında ayrı güzel canım :))
      sevgilerle..

      Sil
  9. Şu ruletten en kısa zamanda edinmeliyim, oldukça faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil




  10. Kalıp çıkarmak isteyenler için bilgilendirici harika bir paylaşım olmuş.
    Emeklerine sağlık canım.Siz marifetli arkadaşlarımla gurur duyuyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım uğraşmışsın ellerine sağlık çok teşekkür ederim ayrıca muhakkak yararlanacağım bundan kocaman sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedemek canım zevkle,
      bi faydamın olması beni mutlu edio,
      sevgilerle:)

      Sil
  12. Ayy bu burda görüntüleri beni yıllar öncesine okul yıllarıma götürdü.bilgiler çok güzel emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. merhaba.
    ne de güzel anlatmışsınız yapılması gerekenleri. keşke bende dikişten anlasaydım ama hiç beceremiyorum ( : ellerinize sağlık. Dergide çok iyi gerçekten 1 1 anlatmış yapılması gerekenleri.
    bende bloguma beklerim gelirseniz mutluluk duyarım ( : sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten çok izahbedici olmuş . Çok emek vermişsiniz ama değmiş bence .ellerinize emeğinize sağlık ....sevgiler ....

    YanıtlaSil
  15. Kesin herkesin işine yarayacak. Şu karbonu bende denemeliyim acayip rahatlık.... Kırtasiyede bulurum değil mi? özel rengi vs tercih edeceğim şey var mı?

    YanıtlaSil
  16. ÇOK FAYDALI BİLGİLER OLMUŞ.EMEĞİNİZE SAĞLIK.DİKİŞİ DE DETAYLI GÖSTERİRSENİZ ÇOK FAYDASI OLACAK BENİM GİBİ ACEMİ OLANLARA.KOLAY GELSİN.

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkür ederim uğraşmıssınız bizim gibi kalıbı karıştıran hanımlara çok faydalı birsey çıkartmıssınız ortaya evde birsürü burdan var ama kalıpta karıstırınca öle kaldırıyordum çekmeceye çok begendiğim modeller oluyordu dikişi bilipte kalıbı bilememek daha kötü neyse yarın kalktıgımda deneyeceğim insallah bende yeni blog açtım ziyaretime buyrun...http://duyguergul.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Allah razı olsun. Sıkıntı yapmıştım kendime ki blogunuzu bulup yardım aldım.Çok teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzzel açıklamışsınız fakat şunuda onaylatmak için tekrar sormak istiyorum.İlgilenirseniz sevinirim.:)
    Şimdi genelde çoğu kalıpları internetten falan baktıklarımdada aynı şekilde böyle bu anlattığınız kalıptaki gibi yarım yapmışlar bu kalıplar yanlış anlamadıysam kumaşı ikiye katlayıp kenardan kesip acınca bir bütün oluyor öyle mi? Yani bu yarım kalıplar söylediğim gibimi kullanılyor doğrumu anlamışım?:)

    YanıtlaSil
  20. heeeey halalar yengeler teyzelerle okurum bu yazıyı.
    böle biçok hoş yemek mutfak kozmetik dıy dikiş yazılarını onlarla annemle okuyorum. sona da tarifleri yaptırıyorum hihi.
    :)

    YanıtlaSil
  21. cok sevdımmmmm unuttum seyelerrı hatırladım ama bu burda dergılerını nasıl temın ede bılırız

    YanıtlaSil
  22. O rulet nerden alınır acaba

    YanıtlaSil
  23. haftaya kalıp çıkarmayı öğretecekti hocam ama inan hocadan iyi anladım :D süpersin harika herşeyi böyle anlatmışsan ben bu blgda baya baya dikiş öğrenirim senden makine olarak ne alacağım bilmiyorum çok da bütçem fazla değil 300 400 arası birşey önerirmisin ilk başlayan biriyimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkk teşekkür ederimm :))
      gerçekten çok mutlu oldum,
      makina konusunda a101 e gelen singerden annem aldı penye dikişi de yapıyor onu tavsiye edebilirim sanırım
      sevgiler..

      Sil
  24. Aerikada oturan bir arkadaşım kalıp çıkartmayı bilmediğinden dergi alamıyor ona hemen senin sayfanın linkini vereceğim emeğin için Allah razı olsun cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok sevindim canım Amerika da ün yapıcam desene :D
      Allah cümlemizdan razı olsun ne güzel paslaşıyoruz bu şekilde daha ne olsun
      öpüldün canımm.. :)

      Sil
  25. Kalıp çıkarmayı öğrenmem saatlerimi aldı,numaraları bulmam da öyle.Blogunuzu onceden kesfetseymisin keşke :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Sevdiysen yorum bırakırmısınnn...... ????

Daha yeni Daha eski